Årsmöte 2017 | Sverigedemokraterna Kalmar Län

Årsmöte 2017

Under lördagen den 25 mars genomfördes det sista ordinarie årsmötet i länet då distriktet höll sitt årsmöte på Stabygården i Högsby. Detta år var första gången som det genomfördes med ett ombudsförfarande som nu är infört i stadgarna och som innebär att de olika kommunerna har valt sina ombud som företräder den egna kommunen.

– Jag vill tacka för förtroendet och den stora äran att som distriktsordförande få leda arbetet i distriktet tillsammans med övriga styrelsen. Det är med stor entusiasm som vi kommer arbeta med att förbereda partiet inför valet 2018 där vi kommer stå bättre rustade än någonsin och där årets kyrkoval blir startskottet i valrörelsen! säger Mattias Bäckström Johansson.

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar serverades smörgåstårta till årsmötesdeltagarna innan dagen avslutades med en konferens med sikte på arbetet inför kommande val.

Styrelsen som valdes ser ut enligt följande:

Ordförande – Mattias Bäckström Johansson, Oskarshamn (omval)
Vice ordförande – Martin Kirchberg, Torsås (omval)
Andre vice ordförande – Thoralf Alfsson, Kalmar (omval)
Ledamot – Bo Karlsson, Västervik (omval)
Ledamot – Petra Gustavsson, Kalmar (omval)
Ledamot – Anne Oskarsson, Mörbylånga (omval)
Ledamot – Carina Falkestad, Kalmar (omval)
Ledamot – Jan Johansson, Oskarshamn (omval)
Ledamot – Michael Erlandsson, Oskarshamn (omval)

Suppleant – Sune Olsson, Högsby (omval)
Suppleant – Anders Loman, Västervik (nyval)
Suppleant – Anneli Jakobsson, Vimmerby (nyval)
Suppleant – Linda Kotanen, Kalmar (nyval)
Suppleant – Mikael Eljans, Emmaboda (omval)
Suppleant – John Hoffbrink, Hultsfred (omval)
Suppleant – Göran Bågenholm, Nybro (nyval)
Suppleant – Boris Tomic, Nybro (nyval)

Till ombud vid Landsdagarna, som är partiets högsta beslutande organ, valdes för Kalmar län Thoralf Alfsson (Kalmar), Roger Sunesson (Mönsterås), Anne Oskarsson (Mörbylånga), Martin Kirchberg (Torsås) och Bo Karlsson (Västervik). Till ersättare för dessa valdes Janita Kirchberg (Torsås) och Michael Erlandsson (Oskarshamn).