Jimmie Åkesson på besök i länet | Sverigedemokraterna Kalmar Län

Jimmie Åkesson på besök i länet

Under måndagen besökte Jimmie Åkesson Kalmar på sin Sverigeturné. Medlemsmötet blev en stor succé med över 300 närvarande medlemmar, vilket även gör det till det största mötet för partiet i Kalmar län någonsin och till det största mötet på turnén hitills.
Under inledningen av medlemsmötet konstaterade Mattias Bäckström Johansson att Kalmar län numera är det näst medlems- och kandidat täta distriktet i partiet och att vi nyligen passerat över 1000 medlemmar.
En bonus för mötesdeltagarna var att både Richard Jomshof, partisekreterare, och Mattias Karlsson, gruppledare i riksdagen, närvarade på mötet. Det var även Mattias Karlsson som värmde upp publiken med att beskriva nulägesbilden i samhället och politiken, men även att det nu finns hopp om att den politiska vintern snart kan övergå till vår.

Därefter äntrade Jimmie Åkesson scenen under stående ovationer från de närvarande medlemmarna.
Under talet gick han igenom de viktigaste fokusområdena som partiet går till val på i vår valplattform vilka är migrationspolitik, integration/sammanhållning, sjukvårdspolitik och kriminalpolitik och som klubbades dagen innan på Valkonferensen av partiets ombud. Kvällens medlemsmöte utgjorde även startskottet för valrörelsen då Jimmie Åkesson symboliskt förklarade den som påbörjad med ett improviserat klubbslag.

Jimmie förärades ett tack från distriktet i form av ett målat porträtt av konstnären Ellen Andersson.
Avslutningsvis signerade partiledaren böcker och skivor, och hugade medlemmar fick även möjlighet att ta en selfie med Jimmie.
Medlemsmötet kan ses i sin helhet här:
Har du ännu inte blivit medlem i Sverigedemokraterna kan du ansöka om medlemskap här: